Content Marketing

Content Marketing – definicja i najpopularniejsze narzędzia

W momencie, kiedy powstał Content Marketing, niewiele osób było w stanie jednoznacznie go określić. Nawet dzisiaj wiele osób ma własną definicję, co często powoduje niedomówienia, czy znacznące różnice w pojmowaniu rozwiązania, które wykorzystujemy wszyscy. W związku z tym w tym artykule omówimy, czym dla nas jest Content Marketing, a także jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia.

Content Marketing – definicja

Jak nazwa sama wskazuje, Content Marketing jest narzędziem marketingowym, które polega na tworzeniu contentu, czyli wszelkiego typu treści. Ważne jest, aby owa treść odpowiadała na potrzeby użytkowników, czyli dostarczała im odpowiedzi na nurtujące pytania. Ponadto warto zaznaczyć, że treść może przybrać dowolną formę, jednak przyjęło się, że mówiąc „content marketing” mamy na myśli tekst.

Głównym zadaniem CM jest zatem dystrybucja wartościowych treści, które mają zdobyć zainteresowanie i wywołać zaangażowanie użytkowników. Nie jest to jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Zainteresowanie zdobędą wyłącznie merytoryczne i intrygujące treści, a użytkownicy bombardowani coraz to nowymi informacjami uodparniają się na kolejne narzędzia i coraz rzadziej zaglądają do kolejnych artykułów, czy wpisów.

Podstawowe zalety Content Marketingu

Podstawową zaletą Content Marketingu jest fakt, że może on towarzyszyć użytkownikom na każdym etapie korzystania z naszej witryny. Bez względu na to, czy prowadzimy bloga, sklep internetowy, czy stronę firmową – na każdym etapie wybranego procesu użytkownicy mogą mieć do czynienia z treścią, co sprawia, że niejako sterujemy ich decyzjami.

Ponadto Content Marketing może łączyć się również z pozycjonowaniem. W tym przypadku niezwykle ważna jest publikacja artykułów sponsorowanych dodatkowo wyposażonych w link do naszej witryny. Dzięki temu nie tylko stajemy się ekspertami w wybranej dziedzinie, ale również otrzymujemy link prowadzący do prowadzonej przez nas strony internetowej, dzięki czemu jej pozycja w wynikach wyszukiwania rośnie.

Ostatnią zaletą CM jest fakt, że pozwala on prowadzić swoisty dialog z odbiorcami naszych treści. Publikując regularnie artykuły, czy wpisy w Social Mediach budujemy relację z odbiorcami, która może przełożyć się na osiągane zyski.

Artykuł sponsorowany

Publikacja artykułów sponsorowanych to jedna z podstawowych technik Content Marketingu. Polega ona na tworzeniu artykułów na wybrany temat i publikacji ich na portalach niosących za sobą pewną wartość. Ponadto w artykule tego typu bardzo często znajduje się również link do wybranej podstrony naszego serwisu, dzięki czemu część ruchu generowanego przez portal źródłowy kierowane jest do naszej strony.

Planując publikację artykułu, warto mieć na uwadze fakt, że każdy etap tego stosunkowo krótkiego procesu jest niezwykle istotny. Warto skupić się zarówno na tworzeniu samego tekstu, jak i doborze miejsca publikacji, ponieważ to, jaki i gdzie opublikujemy artykuł, będzie miało wpływ na późniejsze efekty. Krótko mówiąc, jeżeli stworzymy mało interesujący tekst lub źle wybierzemy witrynę publikacji, nie osiągniemy pożądanych efektów w postaci zwiększenia ruchu.

Media społecznościowe w Content Marketingu

Kolejnym, istotnym narzędziem wykorzystywanym w CM, są media społecznościowe. Jak się okazuje, to dziś podstawowa metoda komunikacji pomiędzy użytkownikami Internetu, dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ten fakt w naszych codziennych działaniach marketingowych. Absolutną podstawą jest posiadanie własnej strony w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, czy Instagram. Pozwalają one bowiem na regularną publikację treści i komunikację z użytkownikami, a nawet dotarcie do nowych odbiorców.

Warto jednak pamiętać, aby komunikacja w mediach była częścią większej strategii, gdyż nieprzemyślana publikacja wpisów bądź zdjęć nie przyniesie oczekiwanych korzyści. A zatem, budując strategię marketingową, nie zapomnij o mediach społecznościowych, ponieważ mogą one przynieść wymierne korzyści w postaci dodatkowego ruchu użytkowników.

Content Marketing

Odpowiednio zaplanowana i realizowana strategia CM przyczynia się do osiąganych zysków, dlatego nie można pozostawić jej założeń przypadkowi. Planując swoje działania marketingowe w sieci, pamiętaj o potrzebach swoich użytkowników, a także narzędziach, jakie najczęściej wykorzystują. Wiele badań dowodzi, że zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem są media społecznościowe, ale nie skupiaj się wyłącznie na nich, ponieważ nadal wielu użytkowników poszukuje informacji w wyszukiwarce Google.

Jeżeli nie masz doświadczenia lub pewności związanej z planowaniem działań marketingowych – pozostaw je specjalistom wybranej agencji content marketingowej. Osoby zajmujące się marketingiem na co dzień z łatwością przygotują dla Ciebie najlepszą, możliwą strategię i wprowadzą w życie jej założenia. Usługi tego typu bardzo często mają charakter kompleksowy, dlatego Ty jako klient nie będziesz musiał się niczym martwić.

Agencja Content Marketingowa – jak wybrać najlepszą?

Wybór agencji content marketingowej jest podstawowym zadaniem wielu przedsiębiorców. Wybór ten bowiem rzutuje na późniejszą współpracę i osiągane w sieci efekty, dlatego jest niezwykle istotny. Analizując kolejne oferty firm, skup się zatem na doświadczeniu, jakim legitymuje się dana agencja. Jest ono bezpośrednim wyznacznikiem profesjonalizmu i podejścia do podejmowanych realizacji.

Ponadto warto szczegółowo sprawdzić portfolio danej firmy pod kątem realizacji projektów podobnych do naszego. Fakt obsługi podobnych firm do naszych pozwoli nabrać pewności, że wybrane przedsiębiorstwo poradzi sobie z typowymi problemami w naszej branży.

Ostatnim aspektem związanym z wyborem agencji marketingowej, jest cena. Przed podjęciem ostatecznej decyzji dokładnie przeanalizuj cennik wielu firm i wybierz tą, która identyfikuje się najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Content Marketing jest dziś podstawowym sposobem promowania firmy w sieci. Skupia w sobie wiele technik i rozwiązań, które po odpowiednim połączeniu w strategii przyniosą oczekiwane przez nas korzyści. Warto jednak pamiętać, aby działaniami marketingowymi zajmowały się wyłącznie doświadczone osoby, ponieważ nawet najmniejszy błąd może skutkować znacznie mniejszymi efektami.