Dlaczego warto stawiać landing page?

W obecnych czasach Internet najczęściej wykorzystywany jest w celu generowania sprzedaży. Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem, aby tego dokonać, jest stworzenie strony typu landing page. W znacznej większości przypadków jest to stosunkowo prosta technicznie witryna prezentująca wszystkie informacje na temat produktu. Zalet rozwiązania tego typu jest bardzo wiele, a kilka z nich omówimy właśnie w tym artykule.

Indywidualna propozycja sprzedaży

Produkty lub usługi oferowane za pomocą landing page charakteryzują się niebanalną propozycją związaną z nabyciem danego dobra. Dla przykładu osoby, które zdecydują się dokonać zakupu przez naszą stronę, otrzymają dodatkowy rok gwarancji, produkt lub usługę gratis lub wyjątkową obniżkę ceny.

Takie aspekty działają na kupujących motywująco, dlatego landing page to bardzo dobre miejsce do tego, aby je wykorzystać. Ważne natomiast jest to, aby cecha motywująca wynikała bezpośrednio z zalety firmy lub sprzedawanego produktu. Dzięki temu przedsiębiorstwo będzie znacznie lepiej kojarzone i ludzie chętniej będą dokonywać zakupu.

Jasne komunikaty i informacje

Jak już informowaliśmy, landing page jest bardzo prostą stroną zarówno pod względem technicznym, jak i informacyjnym. Wszystkie dane produktu, usługi, czy oferty opisane są jasnym i łatwym do przyswojenia językiem, dzięki czemu przeciętny użytkownik wie, co mu oferujemy i ile będzie musiał zapłacić.

Taka cecha sprawia, że docieramy do wszystkich osób, które odwiedzą naszą witrynę. Bez względu na to, czy są oni związani z naszą branżą, czy też nie – zrozumieją wszystko, co napisaliśmy.

landing page
Zalety landing page

Przejrzysty design

Landing page jest stroną przejrzystą nie tylko pod względem informacji, ale również designu. Kolory powinny być jasne, a wszystkie elementy graficzne estetycznie wykonane. Jest to niezwykle ważne, ponieważ użytkownik nie może odnieść wrażenia, że witryna została wykonana bez najmniejszych chęci.

Ponadto niewskazane jest, aby strona była przeładowana graficznie. Oznacza to nic innego, jak fakt, że projektując landing page, musisz dokładnie zaplanować wszystkie widoczne na niej elementy. Puste przestrzenie muszą tworzyć jedną całość z wypełnieniami graficznymi. Tylko dzięki temu użytkownik odniesie wrażenie, że wszystko jest spójne i zwróci uwagę na jakość i charakter przekazu.

Zauważalny wzrost konwersji

Na współczynnik konwersji składa się stosunek osób, które dokonały zakupu do ogólnej liczby odwiedzin strony. W przypadku strony landing page jest on zdecydowanie większy w porównaniu do tradycyjnej witryny, czy sklepu internetowego. Na ten fakt składa się, przede wszystkim jasna informacja o produkcie, czy widoczne korzyści odnoszone po dokonaniu zakupu danego dobra lub usługi.

Łatwość testowania rozwiązań

Strona typu landing page z racji wykorzystania nowoczesnych, ale prostych technologii jest bardzo łatwa w testowaniu różnych rozwiązań, zwłaszcza SEO. Wprowadzenie zmian w witrynie tego typu trwa chwilę, a widoczne są one niemal natychmiast, dlatego już po krótkim czasie otrzymujesz informację, czy przyniosły oczekiwany skutek. To zaleta, którą docenią osoby szukające możliwie najlepszej strategii sprzedaży. Mimo to wciąż jest ich dużo, dlatego witryn sprzedażowych w sieci mamy całe mnóstwo.

Landing page to witryny, którymi zdecydowanie warto się zainteresować. Uruchomienie nawet jednej strony tego typu potrafi podnieść znacznie sprzedaż, co docenią zarówno producenci, jak i dystrybutorzy produktów różnego typu. Ponadto witryny sprzedażowe bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku usług. Różnica pomiędzy nimi widoczna jest jedynie w charakterze treści, dlatego oferować możemy dowolny produkt.