Google Merchant – czym jest i jak wykorzystać?

Kampanie produktowe cieszą się w sieci dużym powodzeniem. Znaczna część producentów i dystrybutorów nie wyobraża sobie sprzedaży swoich produktów bez kanału internetowego. Aby usprawnić reklamę i dystrybucję dóbr wykorzystywany jest moduł zakupowy Google. Czym dokładnie jest, jakie niesie za sobą zalety i jak go wykorzystać? O tym w tym artykule!

Czym dokładnie są Zakupy Google – Google Merchant?

Google Merchant to jedna z wielu opcji promocji swoich produktów w wyszukiwarce Google. Propozycja ta kierowana jest głównie do właścicieli sklepów internetowych, ponieważ po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej użytkownikowi wyświetla się bezpośrednia oferta z danego sklepu internetowego. Ponadto po kliknięciu w wybraną opcję jesteśmy przenoszeni bezpośrednio do strony produktu i możemy dokonać zakupu.

Kolejnym ważnym i ciekawym aspektem Google Merchant jest fakt, że w wyszukiwarce wyświetla się nie tylko nazwa produktu, czy cena, ale również zdjęcie, czy nazwa sklepu internetowego oferującego dany towar. Dzięki temu jeszcze przed przejściem do odpowiedniej witryny mamy pełne informacje o interesującym produkcie. Na Zakupy Google przeznaczona jest również osoba karta, co sprawia, że możemy otrzymać wyłącznie informacje produktowe.

Korzyści wynikające z użytkowania Google Merchant

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że kampanie produktowe mogą generować naprawdę pokaźne zyski. Warunkiem tego jest jednak odpowiednia konfiguracja kampanii, ponieważ nawet niewielki błąd może spowodować niepoprawne wyświetlanie reklamy, czy przenoszenie na zupełnie inną stronę, a jak wiadomo, sprzedaż wtedy kończy się fiaskiem.

Ponadto reklamę w module produktowym Google lubią również sami użytkownicy. Dzięki temu, że wyświetla się ona bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, oszczędza konieczności dalszego szukania. Wystarczy, że wybierzemy interesującą ofertę, klikniemy i już możemy sfinalizować zamówienie.

Google Merchant daje również możliwość przeprowadzenia kampanii remarketingowej. W tym przypadku działa ona w ten sposób, że wyświetla użytkownikom produkty, które ostatnio oglądali w sklepach internetowych. Dzięki temu dana osoba otrzymuje swego rodzaju powiadomienia i chęć dokonania zakupu jest w niej podsycana, co zwiększa szansę transakcji.

Kampania produktowa jest w pełni kontrolowana. W panelu administracyjnym mam informację zarówno o liczbie przejść na linkowaną stronę, jak i frazach, jakie spowodowały wyświetlenie reklamy. Daje to możliwość korekty fraz i znacznie lepszego dopasowania do wymagań użytkowników.

Google Merchant
Google Merchant – podstawowe informacje

Jak uruchomić kampanię produktową w Google?

Pierwszym krokiem jest przygotowanie odpowiedniego pliku zawierającego informacje o oferowanym produkcie. Warto pamiętać, że Google opublikowało dokładne wytyczne dotyczące właśnie takich plików, dlatego warto je wcześniej przeczytać i przyswoić.

Jeżeli plik już masz gotowy, możesz przejść do Google Merchant Center, które należy połączyć z Google Adwords. Jest to konieczne do poprawnego wyświetlania i monitorowania reklam. Następnie można przejść do ustawień, które mimo wszystko są dość skomplikowane. W związku z tym mniej zaawansowanym marketerom zalecamy pozostawienie tego specjalistom, którzy zaopiekują się kampanią od początku do samego końca.

Jeżeli poszukujesz idealnego sposobu dystrybucji swoich produktów i nie masz zatrważająco dużego budżetu na ten cel – skontaktuj się z nami, a przygotujemy kampanię produktową, która będzie zoptymalizowana nie tylko pod względem celu, ale również kosztów! Mamy w tym zakresie wieloletnie doświadczenie, dlatego możesz nam zaufać.